Článek Je možná nesmrtelnost?

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Je možná nesmrtelnost?

16. 08. 2012 - 05:03

iwa: Poznámka k dualitě duše a těla a k otázce nesmrtelnosti.
Tělo a duše při bližším zkoumání / studiem poznatků i vlastní zkušeností/ splývá v jeden celek, lidskou bytost, imanentně nadanou schopností vzdorovat entropii za pomoci důmyslných mechanismů a zpětných vazeb. Tato schopnost však není dokonalá sama o sobě, proto k udržení harmonie touží po splynutí s Duchem svatým, jímž je Bůh. Teprve toto spojení je zárukou nesmrtelnosti. O toto spojení lze usilovat, primárně jde však o dar, který dostává připravená a toužící bytost lidská. Jakmile tento dar přijme, je nutno jej dále v sobě kultivovat v pravdě a lásce. Mimo jiné i prostřednictvím poznání , ovšem v pokoře. To je velký lidský úkol po celý vezdejší život.Na této cestě zdánlivá dualita duše a těla ustupuje do pozadí.Bytost, živená milostí Ducha, putuje životem silnější, než bytost hladovějící po Duchu. Milost-přítomnost Ducha Božího je také štítem bytosti lidské a její ochranou na nezvratné cestě člověka, jež v sobě nese imanentně možnost nemoci a jistotu smrti, posléze však vede ke znovuzrození-v Duchu svatém. Otázka o podobě znovuzrození pozbývá palčivosti pro bytost, pevně zakotvenou v milosti.Bytost kolísající pak provází nepodmíněná Láska-Kristus. Církev pak dává člověku svátosti , jejichž prostřednictvím usnadňuje člověku putování vezdejším životem. V tomto procesu palčivost zdánlivé duality duše a těla pozbývá na síle a člověk se může radovat z jednoty, v níž je důmyslně stvořen a také jí dostát.

29. 08. 2012 - 14:26

andresius: Ano, to je doslova a do písmene pravda. Abych však podpořil jak původní tezi tak tuto ji shrnující a transcendující odpověď, uvádím ještě citát duchovní autority:
Es liegt aller Verstand daran, daß wir aus Heiliger Schrift in der Schule des Heiliges Geistes lernen, was der Leib Christi für Eigenschaften habe und was das Blut Christi in alle Ewigkeit zur Erneuerung aller Dinge beitrage. In dem Leib Christi sind alle Vollkommenheiten beschlossen. Unser sterblicher Leib muß durch vorgängigen Genuß des Leibes und Blutes Christi in die Vollkommenheiten des Leibes Christi gebracht werden. Die Weltweisen verstehen von den Eigenschaften des Leibes Christi wenig oder nichts; sie sind Schuld an der Trennung, die zwischen Katholischen, Reformierten und Evangelischen entstanden; sie haben von Plato nagenommen, der Leib sei nichts edles, da doch kein Geist wäre, wenn kain Leib wäre, Geist ist ein subtilisierter Leib, durch das ewige Wort zur Unsterblichkeit geordnet. Also muß unser Leib neue Kräfte durch Christi Vermehrungskraft bekommen; er muß durch den Leib Christi standhaft und durch das Blut Christi in die Durchdringlichkeit und Zartheit des Geistes gebracht werden; denn der Herr ist auch Geist.
Friedrich Christoph Oetinger
(překlad: ...Veškeré porozumění spočívá v tom, abychom byli z Písma vyučeni ve Svatém Duchu, jaké vlastnosti má Kristovo tělo a jak Kristova krev po vše věky přispívá k obnovování veškerenstva. Tělo Kristovo v sobě obsahuje veškerou dokonalost. Naše smrtelné tělo musí být skrze předběžnou účast na těle a krvi Kristově /var: požívání těla a krve Kristovy/ přivedeno k této dokonalosti těla Kristova. Mudrci světa pochopil z vlastností těla Kristova jen málo, ba skoro nic. To oni jsou vinni rozštěpením, jež vzniklo mezi katolíky, reformovanými a evangelíky (pozn. překl: reformovaní = protestanté kalvínské, helvetské orientace; evangelíci = luteránští protestanté)Vyrozuměli z Platóna, že tělo není nic vznešeného. Ale ducha by nebylo, kdyby nebylo těla; duch je subtilní tělo, spořádané věčným Slovem v řád nesmrtelnosti. Naše tělo tedy musí přijímat nové síly pomocí Kristovou, z jeho rozmnožující síly. Musí být tělem Kristovým přivedeno k stálosti a krví Kristovou k intenzitě a jemnosti ducha, neboť Bůh je také duch.

---
andresius.pise.cz